Kampioenen 2023

Uitgelicht

Eerstvolgend evenement 2024:
Heenvliet : 18 mei
Klik op de plaatsnaam voor meer informatie over dit evenement

Nieuw NMPO-Scorebord in 2024

Niet alleen het podium is in 2024 vernieuwd, maar ook het scorebord. Na talloze jaren trouwe dienst is afscheid genomen van het oude [zware] scorebord en zijn alle nieuwe ideeën verwerkt in een nieuwe [veel lichtere] versie !! Er ontbreken nog wat kleine dingetjes, maar hij heeft de vuurdoop in Oudenhoorn zonder problemen doorstaan. Hieronder een foto van het resultaat en daar mogen we trots op zijn !!

NMPO-artikel in Pulling Power Magazine 2024 [aprilnummer]

Ter promotie van de NMPO en onze micropullingsport is er een artikel verschenen in het aprilnummer van het Pulling Power Magazine van de NTTO. Hopelijk bereiken we zo weer heel veel [nieuwe] geïnteresseerden en levert het misschien wel nieuwe wedstrijden of nieuwe leden op. Hieronder het verschenen artikel, zodat degene, die geen NTTO-lid zijn, het ook kunnen lezen.

Wedstrijd Kamperveen 2024: Afgelast !!

De raspaarden van de NMPO stonden te popelen om weer de wei in te mogen om hun kunsten te kunnen vertonen. Helaas hebben de verwachte weersomstandigheden en de gesteldheid van het wedstrijdterrein in Kamperveen er voor gezorgd, dat het beter is om de NMPO-wedstrijd voor dit jaar af te gelasten. Helaas maar beter, dan de hele dag tot je enkels in de modder moeten staan, niet kunnen rijden en dan weer met alles onder de blubber naar huis te moeten. Hierdoor hebben we meer tijd gekregen om alles goed op scherp te zetten, want nu staat de seizoenstart 2024 gepland op donderdag 9 mei in Oudenhoorn.
Sommige pullers [zoals de gloednieuwe The Beast] zijn aanwezig op zondag 5 mei in de NMPO-stand op het evenement Auto & Motorsport Experience in Etten Leur op het terrein van verkeersschool Blom om aldaar onze micropullingsport te promoten.

Nieuw podium voor 2024

Twee NMPO-sponsoren [Eddy’s Metalshop en Henco Trans] hebben de krachten gebundeld en er voor gezorgd, dat er een geheel nieuw podium gebouwd is ! Een overwinning is geweldig, op de hoogste trede plaatsnemen, een machtig gevoel, maar nu zal dat nog beter voelen door deze vernieuwing ! Mede dankzij deze vernieuwing kunnen we weer strak voor de dag komen ! Mooi, dat het zo kan !

Nieuwe Sponsor 2024

Altijd mooi, als we mogen melden, dat er weer een nieuwe sponsor zijn naam aan onze vereniging verbonden heeft. Dit jaar steunt TopRC de NMPO ! Hier zijn we erg blij mee ! Neem een een kijkje op hun website, hun Facebook of ga langs op de losplaat 4 in Uden !

De nieuwe Drietebuul nadert zijn voltooiing.

Jelmer Lohuis heeft de stof van zijn oude Drietebuul afgeblazen en deze puller van de grond af opnieuw opgebouwd, zoals we kunnen lezen in de mail, die bij de webmaster in de mailbox zat. Hieronder de mail, die we jullie niet willen onthouden:

Weer eens wat nieuws bij Firma Knutsel & Co.

Afgelopen winter is er druk gebouwd aan de nieuwe Drietebuul. Na een aantal jaar niet op de baan te hebben gestaan, was het weer eens tijd om Drietebuul van stal te halen en van de grond af opnieuw op te bouwen.
Het concept is nog steeds hetzelfde als in 2018: 3 buggy motoren, waarvan 2 haaks op het frame.
Toch is er eigenlijk niks meer van de originele puller gebruikt in de nieuwe Drietebuul.
Waar de oude puller gebruik maakte van 3x een 4.5 cc buggy motor in de 4.5 kg (en 5.5 kg) vrije klasse, wordt er dit jaar gereden met 3x een 6.2 cc buggy motor in de 3.5kg vrije klasse.
Tevens wordt er gebruik gemaakt van nieuwe prototype 3D-geprintte expansie uitlaten.

Specificaties:
Motoren: 3x Force 38 Black
Inhoud: 6.2 cc per motor
Vermogen: 3.9 PK per motor
Toerental: 35000 RPM/min
Wielspin: 105-110 km/uur
Koppeling: Aluminium 3 klauw

Wanneer de nieuwe Drietebuul zal debuteren vertelt de mail niet, maar aan de foto’s te zien, zal dat zo maar eens in Kamperveen op zaterdag 20 april kunnen zijn.

Truckklasse groeit gestaag door.

De truckklasse wordt in 2024 uitgebreid met maar liefst 3 nieuwe trucks. In Alphen tijdens Micropulling in de Skuur hebben we kennis kunnen maken met Iron Horse. Deze nieuwe truck van Jelmer Lohuis, welke voorzien is van een 1,5 PK sterke 9 cc NGH GT9 Pro V2 benzine 2-takt, maakte daar zijn eerste meters, maar kende nog wel de nodige opstartproblemen. De Volvo-cabine heeft Jelmer in eigen beheer 3D-geprint, maar deze doorstond helaas de test niet, want deze miste na de run een paar onderdelen, maar Jelmer kennende komt dat helemaal goed.

Jeroen Oltvoort reed in het verleden met een 1 op 10 schaal gebouwde truck, wat de voorloper was van de huidige truckklasse. Eindelijk krijgt die truck een opvolger. Nu ligt er een 1,9 PK sterke 10 cc RCGF benzine 2-takt onder de motorkap met neus. Deze truck, Flying Busker gedoopt, is nog in de ontwikkelingsfase en wanneer hij zijn eerste meters gaat maken, is nog niet bekend, maar de eerste foto is vrijgegeven. Die willen wij jullie niet onthouden.

Als echte truckers kunnen natuurlijk Dylan Klein Braskamp en Anouk Gerritsen niet ontbreken in deze klasse en daarom wordt er aan een heel bijzonder project gewerkt. Het wordt een echte showtruck, die eigenlijk niet voor de punten mee gaat doen, maar puur voor het showelement gaat. De truck wordt voorzien van een gesloten opbouw met een Bussing 8000 cabine die in grote lijnen nagebouwd wordt van Dieter Hauser international ferntransport [zie de foto hieronder]. Onder deze opbouw komt een 3,5 PK OPS 7 cc tussen de framebalken te liggen, maar ook een electromotor om show te kunnen rijden. En of dat nog niet genoeg is, wordt daar achter nog een 4 assige schamel dieplader gebouwd. Zoals gezegd, puur voor de show !! We zijn benieuwd, hoe deze Rubber Duck eruit gaat zien, maar speciaal wordt het zeker. Ondertussen wordt er bij dit team ook nog aan een dikke vrije klasse puller gewerkt, iets met 130 cc !!


Gelukkig verschijnt ook Brutus dit seizoen gewoon aan de start. Deze puller stond te koop, maar Laurens miste de puller al, voordat hij verkocht was, dus toch maar ingeschreven. Dus dit seizoen gewoon weer zoals vanouds zoon-vader-opa-gevechten op de wedstrijdbanen !!
Met 9 ingeschreven trucks wordt het een steeds groter groeiende klasse, die bol staat van de diversiteit, dus dat wordt dit seizoen een spannende merkenstrijd !! Wie gaat er winnen ?