Zwolle we stonden er, maar het kostte ons wel de nodige druppels zweet.

Posted in Welkom on 10 februari 2020 by teambandito

Na een lange winter de eerste update van 2020. In de vorige update wel geschreven dat we deze winter alles rustig gingen checken en wat veranderingen door wilden voeren. Nou dat hebben we gedaan. Aan het eind van et seizoen organiseren we altijd met het team een vergadering om de plannen voor komend seizoen te bespreken. En op zo’n avond brainstormen we ook met elkaar wat we gaan doen, wat we het eerst aan pakken enzovoort. Allereerst was daar natuurlijk het mooie nieuws dat Martijn The Sheriff wilde kopen en komend seizoen er vol voor wil gaan. En dat we samen in de promo zitten is dan natuurlijk wel gezellig 🙂

Dan de Bandito. We hebben besloten om dit seizoen nieuwe zuigers te laten maken. Samen gekeken naar de mogelijkheden en wat willen we precies. We hebben besloten dat we billitzuigers willen met een aangepaste verbrandingskamer. En toen dit eenmaal bestelt was konden we aan de slag met het winterwerk. Alles is schoongemaakt. Gecontroleerd en bij enige twijfel vervangen. Daarna is er eigenlijk heel secuur opgebouwd. En is er wel wat veranderd. Allereerst is de versnellingsbak weer terug gezet in het oude concept. En besloten dat we weer op de oude banden gaan rijden. En we hebben nieuwe nokvolgers laten maken.

En halverwege januari konden we de nieuwe billitzuigers ophalen. Mooi op tijd voor Zwolle en zo konden we rustig verder afbouwen. En dat liep allemaal zo mooi.

Kop in 1 keer dicht en zelfs 2 weken voor Zwolle al konden starten. De Bandito pakte deze zaterdag mooi vlot aan en we hebben hem niet laten optoeren maar even warm draaien en het zag er allemaal goed uit. Pakte met de nieuwe zuigers veel vlotter aan de compressie is nu een stukje hoger. En eigenlijk waren we dik tevreden. Dit liep mooi. Er moest nog 1 klein dingetje veranderd worden namelijk de inlaat. Deze wilden we wat veranderen zodat we makkelijker bij de kleppendeksel konden komen. Tijdens het checken op de kleppendeksel er af kon. Zagen we dat er hoedjes van de kleppentrein waren. Dat is misse boel. Dus alles weer ontmanteld en dan zie je gruis liggen. En dan weet je eigenlijk genoeg. De nieuwe nokvolgers hebben hun werk niet gedaan. Ze zijn eigenlijk aangevreten door de nokkenas. Het materiaal was te zacht voor de Bandito om het zo te zeggen. Dus toen moest er in de week voor Zwolle volle bak gesleuteld worden. Kop eraf. Nokkenas eruit en daarna de nokvolgers er uit gepeuterd. En toen begon het grote schoonmaak werk. Het gruis zat echt overal. Dus een avondje flink poetsen en spoelen en daarna alles weer opbouwen. Kleppen stellen en als laatste ook nog de inlaat aanpassen. Maar het is gelukt. We waren vrijdag klaar om naar Zwolle te gaan.
In Zwolle aangekomen, rustig de puupe erop gezet en daarna mochten we al snel warm draaien. Met een hele dosis gezonde wedstrijd spanning. Nou eigenlijk wel een beetje meer dan normaal. Stond ik langs de baan te filmen. We mochten als vijfde starten. En zoals altijd ligt er in Zwolle een heel pittige baan. We hebben hem in de voor ons vertrouwde 2 gestoken en voor ons ook de normale bandenspanning. Dit omdat je toch ergens moet beginnen met deze setup. We zagen met z’n allen dat Anton heel mooi wegreed en dat de balans de eerste meters echt mooi was. Dit hebben we wel eens anders gehad. Bij de 69.73 meter stonden we stil. Achteraf zeggen we nu. Toch iets te hoog geschakeld.

Maar eigenlijk heel tevreden. We hebben een mooie run gemaakt. En na zo’n intensieve sleutelweek voelt dat heel goed.